Printable Version of Topic
Click here to view this topic in its original format |
Forums > Other Styles > Isaak Hayes - The Isaak Hayes Movement, STAX SXSA-1010-6 Ripped from Hybryd SACD |
Posted by: Djubei on 17-02-2008, 23:57 | ||||||||||||||||||||||
![]()
|
Posted by: Djubei on 18-02-2008, 00:01 |
EAC extraction logfile from 17. February 2008, 23:33 for CD Isaac Hayes / The Isaac Hayes Movement Used drive : ASUS DRW-1814BL Adapter: 4 ID: 0 Read mode : Secure with NO C2, accurate stream, disable cache Read offset correction : 6 Overread into Lead-In and Lead-Out : No Used output format : Internal WAV Routines 44.100 Hz; 16 Bit; Stereo Other options : Fill up missing offset samples with silence : Yes Delete leading and trailing silent blocks : No Installed external ASPI interface Range status and errors Selected range Filename C:\Documents and Settings\Master\Desktop\Для работы с музыкой\Новая папка\Isaac Hayes - The Isaac Hayes Movement.wav Peak level 100.0 % Range quality 100.0 % CRC DFF56FF1 Copy OK No errors occured End of status report |
Posted by: Djubei on 18-02-2008, 00:02 |
Review by Lindsay Planer Although this is Isaac Hayes' third long-player, he had long been a staple of the Memphis R&B scene -- primarily within the Stax coterie -- where his multiple talents included instrumentalist, arranger, and composer of some of the most beloved soul music of the '60s. Along with his primary collaborator, David Porter, Hayes was responsible for well over 200 sides -- including the genre-defining "When Something Is Wrong With My Baby," "Soul Man," "B-A-B-Y," "Hold On, I'm Comin'," and "I Had a Dream." As a solo artist however, Hayes redefined the role of the long-player with his inimitably smooth narrative style of covering classic pop and R&B tracks, many of which would spiral well over ten minutes. The Isaac Hayes Movement (1970) includes four extended cuts from several seemingly disparate sources, stylistically ranging from George Harrison's "Something" to Jerry Butler's "I Stand Accused" and even Burt Bacharach and Hal David's "I Just Don't Know What to Do With Myself." These early Hayes recordings brilliantly showcase his indomitable skills as an arranger -- as he places familiar themes into fresh contexts and perspectives. For example, his lengthy one-sided dialogue that prefaces "I Stand Accused" is halting in its candor as Hayes depicts an aching soul who longs for his best friend's fiancée. Even the most hard-hearted can't help but have sympathy pains as he unravels his sordid emotional agony and anguish. Hayes' lyrical orchestration totally reinvents the structure of "Something" -- which includes several extended instrumental sections -- incorporating equally expressive contributions from John Blair (violin). Both "I Just Don't Know What to Do With Myself" and the comparatively short (at under six minutes) "One Big Unhappy Family" are more traditionally arranged ballads. Hayes again tastefully incorporates both string and horn sections to augment the languid rhythm, providing contrasting textures rather than gaudy adornment. These sides offer a difference between the proverbial "Black Moses of Soul" persona that would be responsible for the aggressive no-nonsense funk of Shaft (1971) and Truck Turner (1974). |
Posted by: Siren on 20-02-2008, 18:25 |
А полтора центнера персидских ковров -- это для уже сошедших с ума или для тех, кто ещё только собирается?.. ![]() ![]() |
Posted by: Siren on 20-02-2008, 18:39 |
P. S. У меня очень сУрьёзное предложение: релизы выпускать с нормальными ковриками, а для подпольных типографий прилагать отдельный архив! ![]() ![]() |
Posted by: Djubei on 20-02-2008, 22:12 |
чего не так то? |
Posted by: Siren on 20-02-2008, 22:42 | ||
Попробую другими словами... По-моему, далеко не каждого (грубо говоря, мягко выражаясь) интересуют супер пупер ковры (4 шт.-- 252 МБ). Не думаю, что хотя бы четверть пользователей печатают обложки. Лично я, например, обложки альбомов, которые меня заинтересовали настолько, что прожог их, храню в PC, и они уже не помещаются! А всё потому, что множество гигантских сканов, которые, уверен, инресуют только единицы. К работе релизёров отношусь с благодарностью (вот и здесь только я один поблагодарил, остальные несоизволили), однако, думается, не очень-то логично получив новый релиз, тратить время ещё и на уменьшение сканов... Тем более, что от таких гигантских только комп зависает! Вот потому-то я и предлагаю релизы выпускать с нормальными ковриками, а для подпольных типографий прилагать отдельный архив с грандиозными коврами! ![]() |
Posted by: yury_usa on 20-02-2008, 22:47 |
Siren Чем то это мне напоминает крики людей, которым воблом конвертировать образы в mp3 320, и хотят сразу готовое ![]() ЗЫ кстати некоторые печатают ковры, и 600dpi в таких случаях помогает. Лично я все обложки сканирую 600dpi jpeg 90-95% сжатие. |
Posted by: Siren on 20-02-2008, 23:50 | ||
Ведь можно эту тему обсудить и поинтересоваться мнения и у других пользователей... ![]() |
Posted by: yury_usa on 21-02-2008, 01:38 | ||
![]() |
Posted by: Siren on 21-02-2008, 02:15 | ||
![]() Так вот: если в "главный" архив либо ISO с "нормальными" ковриками добавить текст-файл с eD2K ссылкой на заранее (чтоб знать, какой линк указать) в сети публикованный дополнителный архив с супер обложками, то источников на сей архив, вероятно, будет по-больше. Причём источников и на сами релизы частенько нехватает, если это не популярная музыка. А со сканами в отдельном большом архиве для популярных исполнителей, думаю, проблем было бы меньше. А может быть для bonus архивов и всякие там Rapid Share подойдут... Не знаю. Вот я и предлагаю весь этот наш диспут вырезать и перенести в новую тему о ковриках в релизах. Vox populi послушать... ![]() |
Posted by: OlCh on 21-02-2008, 10:24 |
конечно, отрезать не мешало бы. и дискуссию можно провести - толъко что она даст? ![]() |
Posted by: Djubei on 27-02-2008, 21:40 |
торрент пошел |