Big Blind - Dressed To Win (2007), Молодая голландская команда, но не футбольная! :)))
 Гордый Member is Offline
 Posted: 04-03-2009, 14:19 (post 1, #883923)

proRock
Group: Netlab Soldier
Group: Netlab Soldier
Posts: 25100
Warn:0%-----
Big Blind - Dressed To Win
Артист: Big Blind
Альбом: Dressed To Win, 2007
Издатель: Cool Buzz Records / CLBZ 021
Жанр: Blues, Blues-Rock
Формат файла: NetLab Standart
Ссылка: CD 18 clicks
Нахождение: eDonkey/Kademlia
Релиз-группа: Group Icon
TRACKLIST
 1. Ease my mind [0:03:12.15]
 2. Mr. Right [0:04:45.00]
 3. Natural high [0:03:24.00]
 4. (Please don't) Strike me blind [0:03:52.00]
 5. In my own hands [0:03:20.00]
 6. Now I cry [0:03:43.00]
 7. Dressed to win [0:04:45.45]
 8. Bill's balls [0:01:42.00]
 9. Leave this place [0:03:38.00]
10. Voodoo queen [0:04:02.00]
11. Lil' blue thang [0:03:58.00]
12. I'm outta here (+ Hidden Track) [0:11:42.55]

Review:
" Er zijn mensen die met droge ogen durven beweren dat de Nederlandse blues op sterven na dood is. Dat is een tijdje zo geweest, toen Barrelhouse en Magic Frankie en de ouwe Cuby zelf het vaandel hoog moesten houden, tegen beter weten in.

Die tijden zijn voorbij, en dat is voor een belangrijk deel op het conto te schrijven van het Amsterdamse Cool Buzz-label dat met bands als T-99, Cuban Heels en nu Big Blind een artiestenstal koestert die met hernieuwde energie aan de weg timmert.

Big Blind is amper een jaar geleden opgericht in Noordwijk, en vond zijn inspiratie in het werk van de gebroeders Vaughan, Red Devils, en eerder genoemde Cuban Heels, maar doet schrijver dezes annex ouwe knar ook stevig denken aan het smeriger werk van Nederblues-iconen als Living Blues en Cuby + Blizzards.

Verwacht op het debuut van Big Blind, getiteld ‘Dressed To Win’, dan ook geen uitgezakte winkelcentrum-blues of inspiratieloos snarengefiets, maar the real thing. Zanger/mondharmonicaspeler Wesley van Werkhoven heeft een stem als een orkaan, gitarist J.J. van Duijn speelt met zijn nog geen 25 jaar als een volwaardig leerling van Stevie Ray Vaughan zaliger, en bassist Dirk van Duijn en drummer Niels Duindam ondersteunen het geheel op even dreunende als adequate wijze. Als ik boeker van North Sea Jazz en aanverwante festivals was, zou ik maar vast een podium vrijhouden. Big Blind komt er aan, met grote, vuige stappen."

user posted image

Reactie op het optreden in Hellendoorn als supportact van Popa Chubby:

" Nou, op het podium gaat het er toch iets anders aan toe en de jonge knapen laten in het half uur dat ze mogen spelen een geweldige indruk achter. Muzikaal steekt het uitstekend in elkaar en de podiumuitstraling van de band is in elk geval niet vergelijkbaar met Cuban Heels.

Bands als Big Blind kunnen voor mijn gevoel echt als schakel dienen om een nieuwe lichting met jeugdige bluesliefhebbers naar de zalen te trekken. Achteraf vind ik het half uur wat de jongens aan speeltijd krijgen veel en veel te kort, maar ik ben er van overtuigd dat we de komende jaren heel veel plezier gaan beleven aan deze Noordwijkse jongens. Chapeau!! "

SPOILER (LOG)
Please take a second to encourage releaser for all his hard work, press 'Thanks' button
The following members said 'Спасибо!': Gwelgoth, borisrad, Shy Beast, yury_usa, mitay, BabyChilly, LF_
PM
Top Bottom
 BabyChilly Member is Offline
 Posted: 06-03-2009, 00:06 (post 2, #884167)

Newbie

Group: Members
Posts: 6
Warn:0%-----
Что-то свежее, послушаю с радостью. Спасибо!
PM Email Poster
Top Bottom
Topic Options