Member
Group: Members
Posts: 143
Warn:0%
|
|
Артист: |
Stanislaw Sojka |
Альбом: |
Blublula, 2005 |
Издатель: |
Polskie Nagrania / PNCD 1063 |
Жанр: |
Jazz |
Формат файла: |
EAC-APE-CUE-LOG-HQCovers |
Ссылка: |
CD |
Нахождение: |
eDonkey/Kademlia |
Примечание: |
Polish Jazz Deluxe |
|
Tracklist:1. I'm Just A Lucky So And So [5:58] 2. Oh, What A Beautiful Morning [6:06] 3. Satin Doll [4:56] 4. Blue Monk [3:48] 5. I've Known Rivers [8:43] 6. Doxy [4:41] 7. Naima [4:33] 8. P.S. (All Blues) [1:13] Polish Jazz vol. 63 Recorded in Warsaw, January 1981 Recording engineers: Witold Trenkler, Janina Slotwinska Sleeve design: Marek Andrzej Karewicz 24-bit remastered from original master tapes Mastering: Karolina Gleinert Personnel:Stanislaw Sojka - vocal Wojciech Karolak - piano, leader Zbigniew Wegehaupt - bass Czeslaw 'Maly' Bartkowski - drums QUOTE | Essential album from Poland's leading jazz vocal singer and one of the best jazz trios lead by legendary Polish jazz master - Wojciech Karolak. (chazzforjazz.com)
Oto pierwsza płyta Stanisława Sojki zrealizowana w Polskich Nagraniach, a druga w karierze wykonawcy. Poprzednią nagrał w 1978 r., podczas koncertu w Filharmonii Narodowej, dla Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego; znalazły się tam przede wszystkim gospels, śpiewane z własnym fortepianowym akompaniamentem. Objawił się wtedy jako wokalista obdarzony charyzmatem: wchodzi na estradę, uderza dwa akordy na fortepianie i... ma publiczność w ręku. Jak czarny pastor - rządzi emocjami swych wiernych (już mu proponowano występy w murzyńskim kościele baptystów w Stanach...). Ale śpiewanie gospels nie zadowalało Sojki; nie miał jeszcze 20 lat, gdy z "Extra Ballem" próbował swych sił w standardach. Wrócił teraz do nich, a przede wszystkim postanowił zmierzyć się z probierzem jazzowych możliwości każdego muzyka - z bluesem. Pozyskał znakomitego partnera do realizacji tego zamiaru - organistę i pianistę Wojciecha Karolaka, człowieka-który-wie-jak-to-grać: klarownie, po prostu ze swingiem. Doprawdy, mało jest białych wokalistów, którzy tak potrafiliby wczuć się w czarną muzykę, jak Sojka. Pewne wyjaśnienie znajdziemy w jego wypowiedzi: "...śpiewać scatem to wspaniałe, ale mnie bardziej fascynuje improwizowanie tekstem. Tekst jest bardzo ważną częścią utworu! Trzeba go tylko dobrze rozumieć, choć są czasem trudności z przetłumaczeniem murzyńskiego slangu. Ale to jest konieczne". A więc mamy do czynienia z artystą, który nie zadowala się powierzchownym przyswojeniem elementów afroamerykańskiej stylistyki wokalnej. Jednak ani to, ani wielka muzykalność i specyficzne poczucie humoru - nie wyjaśniają wszystkiego. Tajemnica tkwi chyba w tym, że Sojka wierzy słowom i muzyce, które śpiewa. I wierzy w swe posłannictwo: "Wiem, że Lord mnie prowadzi" - powiedział mi kiedyś i nie mam powodu, by wątpić w szczerość tych słów. Na płycie (której współautorami są, obok Sojki i Karolaka, Czesław Bartkowski i Zbigniew Wegehaupt - laureat nagrody Sekcji Publicystów PSJ za 1980 r.) znajdziemy utwory dobrze znane jazzfanom, jak "Satin Doll" Ellingtona, "Blue Monk" Theloniousa Monka, czy "Naima" Johna Cortrane'a. Tylko w "Doxy" Sonny Rollinsa i w "All Blues" śpiewa Sojka scatem, w pozostałych postępuje według swej zasady improwizowania. Dwa utwory są przykładami jazzowego humoru: w "Blue Monk" bawi się wokalista słowem "blue"; pomysł tekstu być może podsunęła mu dowcipna interpretacja utworu Rollinsa "Saint Thomas" (przez Sheile Jordan) na jednym z festiwali w Lublinie. W "Blue Monk" warto ponadto zwrócić uwagę na "monkowskie" solo fortepianu. Onomatopeiczny "All Blues" znalazł się na płycie z inspiracji Karolaka. Zrodzony na gorąco podczas nagrania, jest jakby reportażem z "jam session śmiechu" w studio, szkoda, że tak krótkim. W "Oh, What A Beautiful Morning" możemy podziwiać sprawność warsztatową wokalisty, w "I've Known Rivers" - soulowy feeling. Natomiast "Naima" zdaje się być zapowiedzią nowych poszukiwań Sojki. Podczas Międzynarodowych Spotkań Wokalistów Jazzowych w Lublinie w 1979 r. Sojka zwierzył się w jednym z wywiadów: "... Od pewnego czasu czuję się tak, jakbym na coś czekał. Jakby w mojej muzyce coś ważnego miało się stać...". Po wysłuchaniu tej płyty wiemy, że właśnie Coś się stało i przeczuwamy, że w przyszłości stanie się Więcej. (Krystian Brodacki, original line notes from the album's back cover) |
SPOILER! | CODE | Exact Audio Copy V0.99 prebeta 3 from 28. July 2007
EAC extraction logfile from 13. August 2009, 23:45
Stanislaw Sojka / Blublula
Used drive : PLEXTOR DVDR PX-810SA Adapter: 1 ID: 0
Read mode : Secure Utilize accurate stream : Yes Defeat audio cache : Yes Make use of C2 pointers : No
Read offset correction : 48 Overread into Lead-In and Lead-Out : No Fill up missing offset samples with silence : Yes Delete leading and trailing silent blocks : No Null samples used in CRC calculations : Yes Used interface : Installed external ASPI interface
Used output format : Internal WAV Routines Sample format : 44.100 Hz; 16 Bit; Stereo
TOC of the extracted CD
Track | Start | Length | Start sector | End sector --------------------------------------------------------- 1 | 0:00.00 | 5:58.00 | 0 | 26849 2 | 5:58.00 | 6:06.35 | 26850 | 54334 3 | 12:04.35 | 4:56.29 | 54335 | 76563 4 | 17:00.64 | 3:48.14 | 76564 | 93677 5 | 20:49.03 | 8:43.00 | 93678 | 132902 6 | 29:32.03 | 4:41.68 | 132903 | 154045 7 | 34:13.71 | 4:33.71 | 154046 | 174591 8 | 38:47.67 | 1:13.05 | 174592 | 180071
Range status and errors
Selected range
Filename E:\INCOMING\EAC\Stanislaw Sojka - Blublula.wav
Peak level 97.7 % Range quality 100.0 % Test CRC F6E28A6E Copy CRC F6E28A6E Copy OK
No errors occurred
End of status report |
| Extractor: Exact Audio Copy v0.99pb3 Codec: Monkey's Audio 3.97 Compression: High Lossless Total Time: 40:00 Ripper: SurowyTato
|